måndag 3 december 2007

Extra lång mys-helg

Gott folk! I dag har jag varit hemma och grejat. Ni vet, gjort sånt där som bara hänger över en och aldrig blir gjort om man inte får en extra dag ledigt. Som att städa rummet, baka lussekatter, pyssla julkort och ordna i iTunes-biblioteket. T.ex. att lägga in sånt som Abalone Dots, Kate Nash, Yellow Card och Christian Kjellvander.

Jag försökte plugga lite matte också, men det gick riktigt uselt så jag la av ganska snart. Vet inte riktigt hur det där ska gå.. nationella på Torsdag.

Igår var alla kusinerna (12 st kanske?) hos Charlotta och Patrik och julpysslade. Klara bakade fina lussesniglar, lussesnögubbar och lussestenar. Killarna försökte sätta ihop ett pepparkakshus med smält socker, tillslut tror jag att de fick använda limpistol och pudra med många kilo florsocker. Det såg inte riktigt stabilt ut men det stod iallafall fortfarande när jag gick hem. Daniel gjorde en massa tomtar och vi andra gjorde julkort, drack glögg, och åt pepparkakor med mögelost. En och annan ischoklad slank också ned! I bakgrunden spelades mysig julmusik och mitt i köket stod Lotta med sin gravidmage i vädret och ordnade med allt. Det var supermysigt! Trots att den yngsta är 7 år och den äldsta 30 så är det riktigt kul!

I Lördags var det party. Fullt hus hos Carro (vilket fick till följd att hennes säng blev överbelastad och helt enkelt dog) och sen helt klart fullt hus på Arena. Riktigt mycket folk och bra drag. En lyckad kväll.

Nu måste jag sova, man måste vara utvilad för att orka med de sista veckorna innan lovet.

Puss.

PS. Hett tips; Checka ut SÄGs egna julkalender om ni inte redan har gjort det!
Här är del 1: http://www.youtube.com/watch?v=Py5fTtet1M0

Inga kommentarer: